Vážení občania, myslím si že nie je najmenší dôvod na to aby boli vkladané anonymné otázky. Preto by som Vás chcel poprosiť aby ste sa pod svoju otázku podpísali, na podpísané otázky budem odpovedať prioritne. Ďakujem za pochopenie.
Pridaj novú otázku Október 2014 (9) November 2014 (32) December 2014 (10) Január 2015 (9) Február 2015 (11) Marec 2015 (5) Apríl 2015 (21) Máj 2015 (9) September 2015 (2) Október 2015 (1) November 2015 (1) Február 2016 (1) Marec 2016 (2) Apríl 2016 (1) Jún 2016 (1) Júl 2016 (1) Február 2018 (1) Marec 2018 (1)
Pán primátor, najbližší spolupracovníci sú aké posty na mestskom úrade?
26.02.2015 21:49, Jozef [neregistrovaný používateľ]
Najbližší spolupracovníci sú asistentka primátora a prednosta úradu. Pre ostatné posty platia podmienky uvedené v mojej predchádzajúcej odpovedi na Vašu otázku.
14.03.2015 09:14, RNDr. Daniel Daniš
Pán Jozef Lovecký a vy ste s kým telom aj dušou, keď nechcete, aby sa rekonštruovala lodenica, kde chodia naše deti? Nehanbíte sa? Som zvedavá, či budete takto rázne vystupovať aj proti spol. Vepos a Benet...
26.02.2015 21:35, Občan. [neregistrovaný používateľ]
Poprosil som RNDr. Daniela Daniša o možnosť odpovede.
Vážený Občan, prečo píšete anonymne?
Reagujem na tejto stránke na podnet Občana posledný raz.
Toto fórum slúži len na otázky týkajúce sa RNDr. Daniela Daniša !
Nedávajte sem prosím príspevky, ktoré sa netýkajú jeho osoby. Bol by som nerád, keby sa jeho stránka stala obdobou stránky novaky.com.
Občan vôbec ste nepochopili o čo tu ide. Ja som nikdy nepovedal, že nechcem podporiť kanoistiku, opakujem to už niekoľký krát. Tak isto tam chodia trénovať deti mojich známych, ale treba si uvedomiť, že naše mesto je havarijnom stave. Je treba stanoviť koncepciu obnovy mesta. A následne koncepciu rozvoja.
A to primárne obnovy budov, ktoré slúžia širokej verejnosti. A keď tieto budú v takom stave, aby sme sa my občania mesta Nováky nemuseli za ne hanbiť, potom môže prísť na rad obnova, prípadná výstavba budov pre menšie záujmové skupiny, čo sú aj športové kluby. Žiaľ niektorí zanietenci kanoistiky to nevedia pochopiť a hája si len to svoje. Je mi to veľmi ľúto, keď vidím, ako vypadajú budovy škôl, škôlok, kultúrne domy, centra voľného času, kultúrne pamiatky, proste zariadenia, ktoré slúžia širokej verejnosti v okolitých obciach a hanbím sa za to, ako vypadajú v našom meste. Všade naokolo už majú dávno vybudované domovy pre seniorov a opatrovateľskej služby, ale žiaľ pokiaľ sa v našom meste budú neustále tlačiť veľké peniaze do športu, na obnovu hore uvedeného si budeme musieť počkať desaťročia. Dnes je to kanoistika, zajtra to bude karate, pozajtra tenis a dookola. Je pravda, že v Novákoch sa vždy dávali veľké peniaze na šport, ale nezabúdajme na to, že to platili firmy pôsobiace v meste. Žiaľ toto financovanie skončilo a nie je v silách mesta ďalej v takomto objeme financovať šport na úkor všetkých obyvateľov.
A ešte čo sa týka Benetu, keby ste čítali môj volebný program, tak by ste vedeli, že tam bolo napísane "Vyriešiť problematiku tepelného hospodárstva, nakoľko je neúnosné, aby za vykurovanie 2-izbového bytu o rozlohe cca. 50 m2 ľudia platili viac, ako za veľký rodinný dom".
A čo sa týka služieb Veposu, tak isto som za to, aby došlo k optimalizácií služieb, ktoré poskytuje Vepos mestu Nováky.
S pozdravom Jozef Lovecký
27.02.2015 15:37, RNDr. Daniel Daniš
Dobrý deň pán Primátor Daniš.
Chcem Vám ešte raz pripomenúť jeden z Vašich volebných programov:
Transparentné mesto - prijmeme všetky potrebné odporúčania Transparency International Slovensko, aby sme z Novák urobili jedno z najotvorenejších miest na Slovensku, kde nie je priestor na korupciu, rodinkárstvo a klientelizmus. Všetky naše kroky budeme zverejňovať, o všetkom informovať.
Ako je potom možné, že ste prijali do pracovného pomeru Vám blízku asistentku mám pocit bez výberového konania, ak sa mýlim opravte ma ?
Ďalej, ako je možné že ste obsadili do funkcie správcu FŠ osobu, mám pocit že tak isto bez výberového konania, ak sa mýlim opravte ma ?
25.02.2015 09:20, Občan [neregistrovaný používateľ]
Vážený pán Občan,
máte pravdu v tom, že tieto dve miesta boli obsadené. Myslím si, že ich výber je viac ako na mieste. Iste mi dáte za pravdu, že je logické, aby ste si do pozície asistenta obsadili niekoho, kto má s danou prácou bohaté skúsenosti a s kým sa vám bude dobre spolupracovať. Čo sa týka správcu FŠ, je to človek telom aj dušou spojený s futbalom, na ihrisku prebiehajú ako organizačné, tak aj opravné či upratovacie činnosti na jednotku, takže výber je podľa mňa viac než vhodný. Občania, ktorí sa o problematiku futbalového ihriska zaujímajú, majú dokonca možnosť byť informovaní o dianí aj prostredníctvom facebook-ového profilu MFK Nováky.
Čo sa týka transparentnosti v mesta, verím, že za ten krátky čas, konkrétne 7 týždňov čo som v úrade, sme sa posunuli malými krokmi vpred a budeme v tom naďalej pokračovať. Z vašich príspevkov nadobúdam dojem, že sa s mojim názorom nestotožňujete, tak mi prosím dovoľte, aby som Vám spomenul akcie, ktoré podľa mňa pomohli otvorenosti mesta voči jeho občanom či iným obciam a inštitúciám:
- Ako primátor sa snažím o otvorenú komunikáciu s občanmi, či už v rámci početných osobných stretnutí, návštev alebo písomnou formou,
- Občania mesta majú na úrade vždy dvere otvorené a pokiaľ mi to čas dovolí, vždy sa s nimi rád stretnem osobne, vypočujem si ich sťažnosti a snažím sa nájsť riešenie (už čoskoro bude spustená akcia „sobotná káva u primátora“, kde si jedno sobotné doobedie v mesiaci vyhradím plne len pre stretnutia s občanmi),
- Stretávam sa s klubmi a združeniami pôsobiacimi na území mesta (či už sa jedná o športovcov, záhradkárov, mládežníkov, detičiek a rôznych iných),
- Takisto sa snažím o nadviazanie dobrých vzťahov s okolitými mestami a obcami (ktoré boli počas posledných rokov takmer na bode mrazu),
- Mestské vozidlo zn. Volkswagen Passat som dal označiť logom mesta Nováky
- Na svojej stránke pravidelne informujem občanov o svojej činnosti. V súčasnosti prechádzame na novú formu týchto reportov. Tie budú bývať v pravidelných mesačných intervaloch so zameraním na obsahovú stránku, tzn. informovanie tom, čo daná akcia/krok prinesie v rámci vývoja v meste alebo čo sa zmení.
Milý pán Občan, za 7 týždňov, v rámci ktorých sa oboznamujem s činnosťou primátora mám pocit, že v porovnaní s predošlým vedením mesta sa posúvame správnym smerom v bode Transparentné a Otvorené Nováky. Je mi veľmi ľúto, že tento názor nezdieľate. Treba si všímať aj podstatu, nie len chytať za slovíčka. Ako vravím, mnou vybraní kolegovia sú viac ako na mieste. Samozrejme, že pokiaľ sa v budúcnosti bude jednať o pozíciu, ktorá nespadá do mojej kompetencie vymenovania, či vyžadujúca si špeciálne odborné predpoklady zamestnanca, takýto výber bude prebiehať výberovým konaním. V prípade, že máte ešte nejaké otázky/ pripomienky, neváhajte sa ohlásiť u mojej asistentky a dohodnúť si osobné stretnutie.
26.02.2015 18:36, RNDr. Daniel Daniš
Dobrý deň pán primátor. Veľa ľudí zaujíma, či nastanú na mestskom úrade personálne zmeny? Ak áno, tak v akých funkciách?
Ďakujem za odpoveď.
24.02.2015 13:40, Jozef [neregistrovaný používateľ]
Dobrý deň pán Jozef,
ako som spomínal už počas predvolebnej kampane, myslím si, že je prirodzené, že so zmenou primátora (alebo iného voleného funkcionára) si tento vyberie aj svojich najbližších spolupracovníkov. Akékoľvek iné výrazné personálne zmeny v rámci úradu sú možné len v rámci zmeny organizačnej štruktúry (pokiaľ samozrejme sám zamestnanec nepožiada o ukončenie pracovného pomeru /nedôjde k vzájomnej dohode na ukončení pracovného pomeru/ zamestnanec hrubo neporuší pracovnú disciplínu). Keďže podobná otázka zaznela už viac krát, znovu prízvukujem, že mojou prioritnou snahou nie je bezduchá výmena zamestnancov úradu ale dosiahnutie jeho efektívneho chodu a nastavenie takej činnosti, aby sme ako mesto konečne začali napredovať. Každý zamestnanec úradu (bez ohľadu na post) má možnosť sa na rozvoji mesta aktívne podieľať a verím, že aj z ich strany môžem čakať ochotu, motiváciu a najmä vôľu sa s takouto, podľa mňa samozrejmou, víziou do budúcnosti stotožniť. V prípade, že tak nenastane, nevylučujem do budúcna personálne zmeny, avšak za podmienok vyššie uvedených. Opakujem ešte raz, v žiadnom prípade nie je v mojom záujme len tak bez dôvodu niekoho pripraviť o pracovné miesto.
26.02.2015 18:34, RNDr. Daniel Daniš
Pán primátor, v akom stave sa zachoval archív záznamov z jednotlivých akcií činnosti tzv.mestskej televízie?
Aké sa príjmu pravidlá pre prípad,že by si chcel pozrieť občan niektoré záznamy? Doposiaľ to pán exprimátor á priori odmietal.
13.02.2015 09:56, Mgr. Peter Bošiak [neregistrovaný používateľ]
Vážený pán Mgr. Peter Bošiak.
Chcem sa Vám ospravedlniť za dlhšie odmlčanie, ktoré bolo spôsobené mojou pracovnou zaneprázdnenosťou, ale aj hľadaním potrebných informácií.
Keďže problematika, o ktorú sa zaujímate je trochu zložitejšia, navrhujem osobné stretnutie, aby som Vás poinformoval o stave a aby som to nemusel písať.
Ak súhlasíte, rád sa s Vami stretnem.
26.02.2015 18:33, RNDr. Daniel Daniš
pan danis ako dopadlo rokovanie ohladom kablovky v novakoch.dakujem gunda
09.02.2015 20:19 [neregistrovaný používateľ]
Dobrý večer pán Gunda, obdržal som vyjadrenie od firmy BENET, s.r.o.
Môžete si ho prečítať tu > http://www.danieldanis.sk/aktuality/vyjadrenie-firmy-benet-s-r-o-k-tkr
S firmou budem naďalej riešiť tento problém a o všetkom Vás budem informovať.
12.02.2015 19:45, RNDr. Daniel Daniš
Dobrý deň pán primátor,
možno bude moja otázka/prosba trošku mimo. Prišiel som do Novák za prácou, teda nie som obyvateľom Novák, aj keď tu trávim 5 dní do týždňa. Čo ma prekvapilo je propagácia mesta - nikde v meste sa nedá kúpiť pohľadnica mesta, žiadny propagačný materiál nič. Podobne som dopadol aj s otázkou ohľadne monografie mesta. Som totiž zberateľom pohľadníc a monografií miest. Keď som písal na mestský úrad, či vyšla monografia, o ktorej príprave som a dočítal, nedostal som žiadnu odpoveď. Všetky dediny a dedinky na okolí majú svoje pohľadnice a niektoré aj monografie, ale Nováky nič. Trošku ma to prekvapilo.
Ďakujem.
05.02.2015 19:11, Milan - návštevník [neregistrovaný používateľ]
Je to dobrá myšlienka ohľadne pohľadníc, v budúcnosti uvažujeme aj o takejto propagácii nášho mesta. Čo sa týka monografie, je to zložitejší problém... Pokiaľ máte záujem, keď budem mať viac času, rád sa s Vami stretnem. Pekný večer.
12.02.2015 21:57, RNDr. Daniel Daniš
Vážený pán primátor, zvážil som moju žiadosť na Vašu odpoveď o tzv. televízii a keďže predsa len si myslím, že bolo i z Vašej strany málo času rozhodol som sa, že odkladám z pohľadu času moju požiadavku na Vás na neskôr. Prosím nehľaďte na moju žiadosť ako špekuláciu, možno som bol viac nedočkavý a impulzívny, ale uvedomil som si objektívne , že by to bol na Vás enormný tlak a tak ako všetko chce svoj čas tak aj urobenie poriadku s televíziou (ktorá je ozaj v neporiadku a nie je to žiadna televízia) chce svoj čas a ja ak dovolíte Vám ho poskytujem. Peter
03.02.2015 12:30, Peter [neregistrovaný používateľ]
Dobrý večer Peter. Ako som už odpovedal spoluobčanom v predchádzajúcich otázkach, tento týždeň mám na pláne stretnutie s pánom Bittarom. Budem mu tlmočiť aj Vaše otázky, a budem žiadať písomné vyjadrenie ktoré následne zverejním v sekcii aktuality.
Jeden z mojich bodov v predvolebnom programe je aj : /Objektívna mestská televízia - zásadným spôsobom musíme zmeniť jej charakter. Aby slúžila svojmu poslaniu – informovať Nováčanov o dianí v meste a nie na propagandu jednej osoby a manipulovanie./ Tento bod plánujem v blízkej dobe aj splniť. Chcem zaviesť pravidelné video noviny v ktorých bude prezentovaná činnosť občanov, škôl, športovcov a organizácií ktoré pôsobia v našom meste.
Ďakujem za Vašu trpezlivosť.
03.02.2015 22:29, RNDr. Daniel Daniš
a zase nejde skoro nic na kablovke.takto dalej a v kazdom okne bude mat novacan satelit
02.02.2015 20:43 [neregistrovaný používateľ]
Dobrý večer. Tento týždeň mám na pláne riešiť tento problém s firmou BENET.
03.02.2015 21:52, RNDr. Daniel Daniš
nedopatrením sa asi nedostalo do rámika,tak pokračujem ...1. terorizovanie ako poslancov tak aj občanov mesta, vyvádzaním z miestnosti zo zasadacej miestnosti a pod.
2. Kto zodpovedá za programovú štruktúru, etický kódex a záruku, že sa nebudú už ponižovať občania, rodiny a ľudia kriticky poukazujúci na prípadný zlý systém v práci MÚ a pána primátora?
3. Kto vykonal inventarizáciu audiovizuálnej techniky v majetku mesta a kto má o nej vedomosť a komu a na aké účely doposiaľ slúžila?
4. Ako sú nastavené pravidlá čo a začo, ak sa vyrobí DVD, teda kto schválil Zmluvu medzi mestom a Benetom s.r.o., resp. dodávateľom videoprogramov a aká je cena za výrobu celého televízneho potenciálu. Kto dodá cenník a na základe čoho sa vykoná fakturácia, či ako doposiaľ?
5. Prečo Benet s.r.o. nezabezpečí programy a programovú štruktúru rovnajúcu sa približne televíziám okolitých miest a obcí?
6. Prečo neexistuje a sa nezriadi Programová Rada pre mestskú televíziu a zavedie sa konečne normálny systém vo vysielaní televízie. Veď to stačí poveriť úlohou jedného zamestnanca a za týždeň to musí zmiesť zo stola.
7. Prečo sa nikdy doposiaľ nevyjadril verejne Benet s.r.o., aby oficiálne vysvetlil ako to celé fungovalo, kto za koho, proti komu a s kým?
Ďakujem, za prípadnú odpoveď
Peter
01.02.2015 20:07, Peter [neregistrovaný používateľ]
a este k tej kablovke.pan Danis nemala by kablovka patrit pod mesto?nie nejaky benet ktory vie kazdy co robi v tomto meste...........
01.02.2015 19:24, matejovic [neregistrovaný používateľ]
Dobrý večer pán Matejovič. Tento týždeň mám dohodnuté pracovne stretnutie s pánom Bittarom, chcem riešiť presne tento problém a budem žiadať firmu BENET o písomné stanovisko ktoré následne zverejním na mojej stránke v sekcii aktuality. Pekný zvyšok večera prajem.
03.02.2015 21:50, RNDr. Daniel Daniš